דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לטפל בשיש למטבח? 

מאת    [ 30/04/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2652 פעמים ]

ראשית, כמה דברים שלא ידעתם על שיש למטבח – שיש הינה אבן מהטבע, ישנם צבעים שונים לאבן גיר. זוהי אבן ששינתה את ההרכב הכימי שלה בעקבות טמפרטורות גבוהות ולחץ שמגיע מקרקעית כדור הארץ. תחילה, עוברת ליטוש וגימור ורק לאחר מכן תהיה שיש למטבח כל אבן גיר נשחק לאחר זמן מה, אך ישנם סוגים שלוקח להם יותר זמן. מומלץ לשמור היטב על שיש למטבח שבחרתם כמה שאפשר. שיש למטבח הוא לא הוצאה כספית זולה ובשל כך לא כדאי לזלזל בקנייה, משום שסביר להניח שילווה אתכם לטווח הארוך וכדאי לבחור את השיש בלי ספקות ובלי לחסוך.

הוראות תחזוקה לנקיון השיש

דבר ראשון וחשוב – אין להעמיד עצמים חמים על משטח השיש לזמן רב. הקפידו להשתמש במבודדים כמו: מעמדי סירים, פלטות עץ (ישנו מבחר רחב). צריך לנקות את השיש עם חומרים ייעודיים. מומלץ להשתמש בעיקר בסבון ומים או עם סוג אסטוניש המיועד לניקיון השיש. לכלוך כמו: חומצות, לימון, פירות הדר, שאריות מזון ועוד יצרבו את המשטח של השיש וישאירו סימנים שעלולים לפגום בחזות השיש. סכין עלול להשאיר סימן שריטה ואין לחתוך על השיש. חשוב להיות ערים לנקיון השיש – זהו דבר מאוד פשוט. הנקיון יעזור לשמור על אריכות ימיו של החומר. השיש מגיע לאחר נקיון בסילר ולאחר שעבר טיפול מאסיבי, שמרו על כך.

גרניט

שיש שעשוי מגרניט, כידוע זהו סלע חזק וקשה שנחצב באופן חלקי. הוא החומר השני החזק (לאחר היהלום), והצבע שלו בדרך כלל ורוד אפור. הפלוס הדומיננטי שלו הוא העמידות בפני חום, ובכך הדבר מכן על השיש מפני התקבעות. המינוס שלו הוא חוסר הגמישות והעבודה שיש לו נקבוביות, נכון שהן קטנות, אבל העובדה הזו הופכת אותו לפחות עמיד (אם אתם שוקלים לקחת את השיש הזה, קחו בחשבון שהוא לא לטווח ארוך) בפני כתמים לעומת אבני שיש שנוצרות בצורה מלאכותית.

אבן קיסר

זוהי אבן מלאכותית. האחראית על פיתוחה היא חברה ישראלית, כמו הקוראין – גם לה אין נקבוביות, מה שהופך אותה לעמידה בפני חיידקים וכתמים. אבן קיסר חזקה, ואיננה מאבדת מהברק שלה גם אחרי שנים רבות. ישנו מבחר של צבעים בסוג הזה, בעלי מרקדם אחיד כמו: אדום ולבן.

סיליסטון

שיש שיוצר בספרד ונחשב למתחרה משמעותי עם אבן קיסר בעקבות הפלוסים הדומים שלהם. אבן זו מורכבת מחומרים סינתטיים וטבעיים. חזקה בפני החום, כתמים ושריטות ובדומה לאבן קיסר היא גם כן בלתי חדירה בפני חיידקים וניתן לבחור גם כן צבעים שונים בסוג הזה.

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב